KROK 1

Nauczyciel powinien planować zajęcia myśląc o tym kogo i czego chce nauczyć.

KROK 2.

CEL 

Formułując cel należy pamiętać o :

- podstawie programowej,

- spójności celów lekcji z celami działu,

- konieczności dostosowania ich do
  poziomu wiedzy uczniów...(budować na

  tym co już uczeń wie), 

- monitorowaniu celu z poprzednich lekcji,

- stawianiu celu wymagającego wysiłku, ale
  możliwego do osiągnięcia,

-sformułowaniu go w języku uczniów.

NACOBEZU czyli KRYTERIA SUKCESU

Cel jest miejscem do którego dążymy, nacobezu to droga do niego.

Formułując kryteria sukcesu musimy ustalić, po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel.

Nacobezu powinno być mierzalne, więc wskazane jest używanie czasowników operacyjnych, stosowanych w dowolnej formie. 

KROK 3

 

Zadanie edukacyjne.

KROK 4

Refleksja i podsumowanie. 

Refleksja ucznia związana z tym, czego się uczy, z tym – czego się nauczył oraz z tym, jak się uczy. Początkowo  obecność i rola nauczyciela jest niezastąpiona. To on modeluje, inspiruje, daje rusztowanie, które jest gwarantem uczniowskiego myślenia. 

 

Refleksja dotycząca tego, jak uczą się uczniowie i co im pomaga w nauce, ma odzwierciedlenie w OK zeszycie i praktycznie się na niego przekłada. Uczniowie sami decydują, jaką formę ma mieć ich notatka. To, czy wybiorą mapę myśli czy tekst, nie jest przypadkowe, ale wynika z wcześniejszych pozytywnych doświadczeń uczenia się. 

 

Pierwsza klasa.

KOSMOS

DINOZAURY

INNE